Kvinnemagasinet FemelleVåre bloggereBlogge hos oss?Ukens konkurranseFå nyhetsskriv

Arkiv for kategorien 'Reise'

DSC_1255_ DSC_1119_DSC_1257_ DSC_1079_FishDSC_1163_DSC_1268
DSC_1213_DSC_1246DSC_1239-Etter 8 dager i verdens fineste by var det trist å forlate den. Jeg har vært så heldig å bli kjent med flere herlige personer, og fått kontakt med noen jeg allerede planlegger å treffe igjen. Om jeg kunne, så hadde jeg uten tvilt blitt igjen. Å være bundet til en liten by med skolegang og fasterutiner er så tyngenden i lengden når det aldri skjer noe spennende. Jeg savner å høre trafikken gå til alle døgnets tider. Fly gatelangs med poser fra Victoria’s Secret. Svippe innom en av byens uttalige kaffebarer. Forhåpentligvis går turen tilbake på nyåret. Menneskene, fellesskapet, kunsten, bygningene, shoppingen, maten. For ikke å glemme kaffen. Jeg elsker det.

DSC_1051_DSC_1039_DSC_1043_DSC_1088_DSC_1046_

DSC_1061_ DSC_1053_
Coat Vivikes Top Kappahl Skirt Americandreams here Sunnies Triwa here Sneakers Junkyard here

Museér, arkitektur og skyskrapere. I think I’m falling in love with you, Chicago. Universitene ligger gatelangs, menneskene er så humane og hele byen er fylt med kunst. Når man lever under slike omstendigheter føler jeg man blir en bedre versjon av seg selv. Definitivt en by jeg kunne tenke meg å bo i for en lengre periode. Temperaturen i Chicago er så mye mildere enn hva Norge har om dagen. Det er så behagelig å kunne ta på seg et skjørt uten å fryse ihjel så fort man tar et steg utenfor døren. Dagen igår var det nesten for varmt til å ha på seg kåpe, hadde det ikke vært for vinden.

DSC_0976_ DSC_0826_ DSC_0931_ DSC_0849_DSC_0956_ DSC_0833_ DSC_0876_DSC_0959_
C
oat Vivikes Top & pants H&M Watch WaldorCompany here iPhone Case Velvet Caviar here Sneakers Junkyard

Det er så deilig å endelig være her. Så mye har jeg opplevd på en dag. Jeg har fått sett hele byen fra en av Chicagos høyeste bygninger. Jeg har spasert til enden av Navy Pier, og the Bean ligger rett utenfor hotellrommet. Første dagen i Chicago er vel overstått, og jeg gleder meg til å oppleve mer. Det å komme til en by som aldri står stille, med trafikk og latter som høres gatelangs helt fra du står opp til du går og legger deg, er så behagelig. Du vet at du alltid har noen rundt deg. Til forskjell fra New York er menneskene i Chicago mye vennligere. Folk på gaten smiler mye mer, selv om hverdagen virker nok så travel her. NYC har til nå alltid vært min favoritt, men tro det eller ei, Chicago er ikke så verst det heller.

/ reklame

DSC_0063_DSC_0086_DSC_0083DSC_0072_DSC_0080_DSC_0087_
Utrolig hvor fort dagene har gått. Det er ikke lenge siden vi satt på Gardermoen og ventet på avgang. Nå er jeg hjemme igjen, og det er tilbake til hverdag. Fra 33 celcius til 10 grader og tordenvær. Fantastisk hva Norge har å by på, eller. Krysser fingrene for finere vær under festivaltid. Vanvittig hvor mange vi har blitt kjent med på bare fem dager. Frankrike er helt prima. Sjømat, cosmopolitan og baguetter med mozarella. For ikke å glemme det herlige språket. Forhåpentligvis ligger den en tur til et varmere land i nærmeste fremtid. Skal likevel ikke klage over turen til Chicago i oktober. Nice, vous voir bientôt.

Jeans Junkyard XX-X Watch Waldor&CO here Shoes Minelli here Swimwear KiniSwimwear here

Nå er jeg så klar som mulig for å sette meg på flyet til Nice, og la varmen slå inn. Rundt åtte imorgen har vi landet i la France. En ferie passer meg helt perfekt nå. De siste dagene har gått til jobb og trening. Har investert i et polaroid kamera og et undervannskamera, som jeg gleder meg plenty til å prøve ut. Jeg har også designet to egne bikinier som jeg er superfornøyd med – Gleder meg til å vise dere alt! Parlée en France

DSC_0341_fish_ DSC_0345_
Mens vi var i Rhodos var vi så heldig å få bo i en av de flotteste villaene jeg har sett. Leiligheten vår var lys og fin, veldig åpen og moderne. Uteplassen var fylt med solsenger og en sittegruppe plassert under et stråtak. Ulempen var at leilighetene lå en time utenfor Rhodos by, i Lindos, men dette gjorde at vi fikk opplevd mer av Rhodos’ historie. Når jeg dro på turen hadde jeg ingen anelse om hva stedet hadde å by på. Severdighetene, maten og bygningene var så mye flottere enn forventet – Så klart ikke på alle steder, men leter man lenge nok vil man finne noe som er verdt å oppleve. Leilighetene er en severdighet i seg selv. Det var nærmest et paradis. Link til leilighetene her.
DSC_0839_ DSC_0866_ IMG_1170_
I
 og med at vi bodde en time på utsiden av byen, hvor sentrum inneholdt noen tomme resturanter og små dagligvarebutikker, ble det en liten kjøretur for å få en bedre matopplevelse. En av de siste kvelden kom vi over en resturant som lå 4-5 min unna leiligheten vår med bil, som het Coralli. Frem til det hadde vi bare funnet resturanter med veldig enkle menyer, ganske likt som hva du får i Norge – mens denne hadde den desidert flotteste maten jeg har smakt på lenge. Hvem hadde trodd at Rhodos kunne by på så eksklusiv mat? Selv hadde jeg ikke forventet det, i det hele tatt. Coralli er også et hotell. Absolutt et sted jeg kunne tenke meg å reise igjen. En vakker utsikt og himmelsenger ved strandkanten.

baren-800x533P5060001
M
idt under turen bestemte vi oss for å en natt overnatte inne i Rhodos by. Eieren av hotellet heter Jonas og han var så hyggelig å ga oss et rom hver for en natt. Hotellet ligger perfekt til iforhold til uteliv og resturanter, det ligger midt i mellom, med en litt lengre gåavstand til shoppinggatene. Ønsker du å bo sentralt kan Svea Hotell by på dobbeltrom fra 350 kr i juni måned. Det er nokså moderne rom, og de har en veldig ren stil. De har fri Wi-fi, og det er aircondition på hvert rom. Lobbyen er Vogue-inspirert, og designet er behagelig. Personalet var veldig behjelpelig, her har jeg ingenting å klage på.

For mer informasjon om hotellet, og booking kan du klikke deg inn her.

Bilder fra Svea Hotell er lånt fra Ida Svean og Marlene Sanness
(sponset opphold)

imageimageimageimage
imageimage
Rygglener Coolstuff her Briller Triwa her Flash tattoo Myjouels her

/ sponset produkter

DSC_0874_DSC_0828_DSC_0837_DSC_0826_DSC_0916_DSC_0884_
Jeg har hatt en helt fantastisk tur med fem flotte jenter! Det har vært noen fine dager som jeg sent vil glemme. Vi dro hit uten noe bekjentskap. Seks helt forskjellige jenter, men allikevel har vi kommet så godt overens. Jeg er så glad for at jeg ble med på denne turen. Så mye jeg aldri ville gjort ellers har jeg fått opplevd. Jeg sitter igjen med både nye venninner, og nye erfaringer. Det er utrolig hvor mange bilder som blir tatt når man reiser med en gjeng som har med seg kameraet overalt. Nå bærer turen tilbake til Norge. Tilbake til eksamen og 17. mai. Utrolig hvor fort ukene går. Jeg kommer til å savne varmen, allikevel er det flere ting jeg savner hjemme. Krysser fingrene for at brunfargen er værfast.